Sophie is een jonge, creatieve denker en ontwerper, met een focus op food & design.
In 2018 studeerde ze af aan de Academy of Art, Communication & Design in Tilburg.
Ze is van jongs af aan al geïnteresseerd in eten, maar tijdens haar studie ontdekte ze de emotionele en sociale kracht van het eten en de essentie ervan voor de maatschappij.
Hoe beïnvloedt eten ons sociale leven? Dat is een vraag die Sophie continue bezighoudt.
In eten, het zoeken, kopen, verbouwen, klaarmaken en nuttigen ervan, zitten heel veel (persoonlijke en emotionele) waarden en betekenissen. Sophie onderzoekt deze waarden en betekenissen.
Ze vindt inspiratie in eetculturen en eetgedrag, zowel lokaal als globaal. Ze werkt graag vanuit een sociaal aspect en vanuit persoonlijke ervaringen en interesses. Vanuit hier weet ze vorm te geven aan haar ideeën.
Publicaties
Goed Leven – Raad van Volksgezondheid en Samenleving
Social Fuel – januari 2019
‘Dertig verse nieuwe Nederlandse ontwerpers’ – Dude (Dutch Designers Magazine) van Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO)
Social Fuel – oktober 2018
‘Sophie Kleuskens brengt Social Fuel in het dagelijks leven’ – Witte Rook
Social Fuel – oktober 2018
‘Het levenslustige design van de Fontys-afstudeerders in Tilburg’ – Vice
Social Fuel – juni 2018